- A. Medische kennis
- B. Opbouw en fasering
- 1. Kennismaking V
- 1A. Persoonlijke kennismaking
- 1B. Sociale introductie
- 1C. Reden van komst
- 1D. Gespreksdoel
- 1E. Gespreksagenda
- 2. Aanvullend onderzoek
- 2. Diagnostiek V
- 2A. Klachtgericht E T
- 2B. Differentiele diagnose
- 2C. Waarschijnlijkheidsdiagnose
- 2D. Aanvullend onderzoek
- 2E. Diagnose-typologie
- 3. Indicatiestelling V
- 4. Informed consent V
- 5. Behandelen
- 6. Afsluiting V
- Aanpassen pers.leerplan
- Aanvullend onderzoek
- Actief luisteren
- Adviseren
- Afronding uitleg
- Afwegingen behandelaar
- Algemene anamnese E T
- Anamnese V E T
- Anamnese E T
- Begeleiding
- Behandelen
- Behandelen
- Behandelopties
- Beladen emoties
- Benoemen van emoties
- Benoemen van emoties
- Betrokkenen bij voorlichting (kader oncologie)
- Bevattingsvermogen
- Biologische factoren
- Blijven leren
- Bodem van eerdere ervaringen
- Casus
- Communicatieleer
- Counselen
- Culturele en/of religieuze achtergrond
- Cultuur
- Dataverwerkingsstrategieën
- Dataverwerving en -verwerking t.b.v. diagnostiek
- Dataverzameling t.b.v. diagnostiek
- Diagnostiek
- Diagnostisch proces
- Diversiteit
- Doelen professioneel handelen
- Domeinen & theorieen
- Eindtoets
- Emoties
- Emoties hanteren
- Emoties versimpelen het oordeel
- Emoties werken blikvernauwend
- Emoties worden herbeleefd
- Emoties zijn kortzichtig
- Emoties zijn realiteit
- Emotioneel steunen
- Empowerment
- Entreetoets
- Evaluatie
- Feedback
- Feedback aan docent
- Feedback geven
- Feedback krijgen
- Geneeskunde
- Geneeskundige doelen
- Geslacht & gender
- Gevoelsreflectie
- Gevolgen en vragen
- Gevolgen van seksueel geweld en misbruik
- Helpen bij besluitvorming
- Helpen bij het verwerken
- Herkennen van emoties
- Het discriminerend vermogen van informatie
- Het slechte nieuws meedelen
- Het therapeutisch proces
- Het verkrijgen van (medische) informatie
- Het vervolg bespreken en het gesprek beëindigen
- Houding en beweging bij uitleg
- Houvast bieden
- Hulpvraag verhelderen E T
- Indicatiechecklist
- Indicatiestelling
- Informatieverwerking
- Informed consent
- Informeren
- Inhoud of onderwerp
- Inhoudsopgave: algemeen
- Inleiding V E T O
- Inleiding
- Inleiding
- Inleiding reflectie
- Instrueren
- Juistheid indicatie
- Kennismaking en probleemoriëntatie
- Klachten of symptomen (nog bewerken)
- Klinisch-diagnostisch redeneren
- Leeftijd en levensfase
- Leeftijd en levensfase
- Lichamelijk onderzoek
- Lijdensdruk (ernst probleem)
- Logistiek: directe hulpmiddelen
- Logistiek: indirecte hulpmiddelen
- Logistiek: ruimtes
- Logistieke aspecten van voorlichting
- Metacommunicatie
- Misbruik, geweld en verwaarlozing
- Motiveren en overzicht bieden
- Omgaan met eigen emoties
- Oogcontact
- Oogcontact en gezichtsuitdrukking
- Open vragen
- Ouderen
- Persoonlijk leerplan
- Presentatie van een uitleg
- Probleemverhelderen
- Psychologie
- Psychologische factoren
- Randvoorwaarden
- Randvoorwaarden (voorlichting)
- Referentiekader en interpretatie
- Reflectie
- Relevante achtergrondgegevens in het hier en nu (in kader se
- Ruimte bieden
- Seksuele oriëntatie
- Slecht-nieuwsgesprek
- Spreekstijl
- Stappenplan
- Stemgebruik
- Steunend luisteren
- Structuur en opbouw
- Structuur van de uitleg
- Symbolische informatie
- Taal en omgang afstemmen
- Traumatische ervaringen
- Uiterlijk
- Verkrijgen van (medische) informatie
- Verstoringen in feedback
- Voorafgaand
- Voorlichten E T
- Voorlichtingscultuur
- Wat wil de ander bereiken?
- Wensen en behoeften van patiënten t.a.v. voorlichting
- Werkzaamheid therapie
- Wetmatigheden van emoties
- Zelfstudiemodule prenatale screening
- Ziekte & handicap
- Zorgvuldig beslissen; een model
- C. Consultvormen
- Studiemodules